Intervju Srđana Noveljića – direktora produkcije Minacord
Decembar je mesec koncerata. I ove godine ih je u Beogradu dovoljno. Neki bi rekli i mnogo. Ipak, jedan se izdvojio. Čak 20 000 ljudi rešilo je da uživa u nastupu Željka Joksimovića u Beogradskoj Areni. Ispostavilo se da je to bio odličan izbor, kako zbog Željkove muzike i izvođenja, tako i zbog sjajnog muzičko-scenskog spektakla koji je priredio beograđanima uz pomoć produkcije Sky Music Events. O ovoj saradnji i postignutom rezultatu razgovarali smo sa Srđanom Noveljićem, direktorom produkcije Minacord.
– Koliko dugo se pripremao spektakl u Areni?
Imali smo nepuna dva meseca, od dana zakazivanja koncerta, do samog događaja. To je jako malo vremena. Međutim, takav vremenski “tesnac” zna i da dodatno motiviše. Želite da dokažete i sebi i drugima da vi to možete. Uz ogromno iskustvo celokupne produkcije, i Željkove jasne vizije, uspeh nije mogao izostati.
– Kako izgleda kreativni proces na pripremi i realizaciji Željkovog koncerta? Da li kreativne ideje dolaze od njega ili su rezultat timskog rada?
Željko zna šta hoće. A zna i da to što hoće i sprovede u delo. On je svoje celokupno okruženje napravio po svojoj meri – da ga ne sputava u kreaciji i da ga stimuliše. On daje jasne smernice., i drži se toga. Ono što ga izdvaja od drugih je to što ume da sasluša saradnika i da uvaži i njegove argumente i, ako su bolji od njegovih, nema problem da ih prihvati i implementira u produkciju.
Kreativni process počinje okupljanjem celokupnog tima i detaljnim razmatrenjem šta je moguće, a šta ne. Željko učestvuje na svim sastancima i donosi odluke. Ima jaku anticipaciju i sposobnost da realno proceni kako će zamišljeno izgledati u praksi. Nakon postavljenih smernica, ima apsolutno poverenje u svoj tim da ideje “razradi” do samoga kraja.
– Na posetioce je naročit utisak ostavila multimedija Željkov snimak iz detinjstva. Čija je ideja bila da se na ovaj emotivan način otvori koncert?
Da buden iskren, ovaj snimak nije premijerno prikazan 11. decembra u Areni. On je prikazan i na prethodnom koncertu u Areni 2007-e godine.
Kako je ovog puta premijera, u stvari, bio “Balkan Bazar”, u kome on svira harmoniku, spontano se, na jednom od sastanaka, rodila ideja da koncert počne sa harmonikom. Tim pre što je lično Željko odlučio da svaka celina koncerta ima svoju video najavu. Tako smo uz malog Željka uplovili u spektakl neviđenih razmera na ovim prostorima, koji je pokazao koliko je Željko veliki.
– Tokom koncerta i nakon njega društvene mreže su bile preplavljene atraktivnim fotografijama scenskog spektakla koji ste priredili. Šta je sve u tehničkom smislu bilo potrebno da bi se proizveo tako moćan efekat?
Jedna od najvećih istina današnjice je čuvena sentenca; “Koliko para – toliko muzike.” Samo vlasnik Sky Music produkcije zna koliko je ova rečenica teška u “nulama”, ali ta njegova poslvovna ambicija nas je dovela do tačke kada vi možete da sve svoje ideje sprovedete u delo sa isključivo domaćim resursima.
Rekordan broj rasvetnih tela, kvadrature bine, količine riging motora, količine zvuka, led ekrana, – rezultirala je neviđenim spektaklom. Sky Music je odabrao pravog izvođaća, da pokaže čime raspolaže. To je mudra odluka.
Ono što je impozantno je da je celokupan tim Sky Music-a, na čelu sa vlasnikom, dva dana proveo u Areni, aktivno učestvujući u svim segmentima produkcije. Takva podrška daje dodatnu snagu i motiv. Ja, za ta dva dana, nisam NIJEDNOM dobio “ne može” kao odgovor na moje pitanje ili zahtev.
– Često kao referencu za dobar koncertni show koristimo nastupe stranih zvezda. Po mnogima Željko svojim koncertom može da im parira. Šta je glavni razlog za to, veliki budžet ili kreativna ideja i dobar tim?
Apsolutno može da im parira. I više od toga. Godine evropskog iskustva su i iza Željka i cele ekipe. Standardi su poznati, i “osvojeni” su u praksi.
Veoma je bitno da rental kompanija ima sposobnost da “isprati” sve vaše želje i da ih ne sputava raznoraznim izgovorima nego da ih nadgrađuje. To je ono što izdvaja Sky Music od ostalih. Takođe, Željko tokom cele svoje karijere ulaže u produkciju i u ljudske resurse, i prosto se podrazumeva da je za ovakve spektakle budžet izuzetno veliki.
Ne mogu a da ne pomenem pirotehniku, koja prosto “jede” budžet. Ukazali smo poverenje kompaniji “Mirnovec” i nismo se pokajali. Kada smo saopštili Željku koliko to sve košta, samo je prokomentarisao da to onda znači da su svi na bini i van nje bezbedni, i da uđemo u saradnju.
Mi želimo samo najbolje.
Zatim, čovek kojeg je nemoguće ne pomenuti, kada je Željkov spektakl u Areni u pitanju, je majstor svetla Arsa Zlatković. Tačnije – velemajstor svetla! I ako je on kadar Sky Music-a, on već vise od pet godina prati Željka na koncertima (courtesy by Sky Music) i svuda “ubira lovorike” za svoj rad. Kada Arsa ima slobodan dan, mi to ne saopštavamo Željku. Nakon koncerta u svlačionici Željko uvek kaže: “Opet Arsa nije bio…”. Njegov rukopis je prepoznatljiv i nenadmašan.
– Da li postoji neki Željkov zahtev koji produkcija nije mogla da ispuni i koji?
Mislim da smo uspeli sve da ispunimo. Dva binska lifta, eksplozija na početku, upotreba DPA mikrofona za duvače i gudače, pokretna bina 3×3 metra, pista od 20 metara, “minjonke” koje se spuštaju do bine samo za Balkan Bazar deo, postavka ozvučenja, bimovi umesto voševa na bokovima Arene, LED ekrani u “golubarniku” na nivou 400, projektorske projekcije na publiku u nivou 200, tri hiljade balona na kojima je zakačen njegov novi cd, i mnogi drugi…
Jedino što nismo uspeli da realizujemo su velike papirne kugle, kao lusteri, koji su trebali da vise sa stropa Arene po prostoru i da menjaju boje. Za to, prosto, nije bilo vremena.
– Nakon ovako dobro urađenog posla i visoko podignute lestvice uvek je pitanje šta dalje?
Dalje treba samo pratiti koje inovacije u svoj sistem uvodi Sky Music i prvi ih primeniti. Šalu na stranu, ova Arena nam je svima jedan veliki podstrek za nove produkcijske pobede. Videli smo da možemo, da je to stvarnost i u Srbiji i pronašli smo pravog partnera. Željkova kreacija je nepresušna i nepredvidiva i sa nestrpljenjem očekujem projekte dva velika koncerta na stadionu u Skoplju i Sarajevu, kao i Zagrebačku Arenu u februaru sledeće godine. Ambicije su, posle ove Arene, dobrano porasle.
Fotografije i video sa koncerta Željka Joksimovića možete pogledati na sledećem linkovima: http://skycorporationarhiva.skyentertainmentgroup.rs/sr/skymusicevents2/galerija-koncerti-prod/1195-zeljko2015.html
